tip 1

Met positieve affirmaties werken.

Als we elke dag leuke dingen over onszelf horen, dan gaan we toch automatisch zweven ?

Wel, we kunnen dat evengoed tegen onszelf zeggen, ook dat heeft zijn effect.

Probeer maar, elke dag, :

"Ik ben goed in ... "

"Ik verdien het om ... "

"Ik zie er goed uit vandaag !"

"Ik waardeer mezelf"

...

Met positieve affirmaties werken.

Als we elke dag leuke dingen over onszelf horen, dan gaan we toch automatisch zweven ?

Wel, we kunnen dat evengoed tegen onszelf zeggen, ook dat heeft zijn effect.

Probeer maar, elke dag, :

"Ik ben goed in ... "

"Ik verdien het om ... "

"Ik zie er goed uit vandaag !"

"Ik waardeer mezelf"

...

Tip 2

Een gevoel komt steeds voort uit een gedachte.

Als we ons dus niet zo super voelen, kunnen we dit beïnvloeden met een positieve gedachte.

Ga even zitten en sluit je ogen, denk aan iets fijn, of iemand leuk of een prettige herinnering, die een glimlach op je gezicht tovert.

Voel dan hoe deze glimlach een positief effect heeft op heel je lichaam.

Hou dit zo lang mogelijk vast...

tip 3

Probeer elke dag minstens 20 minuutjes tijd voor jezelf te nemen.

Zonder je af, en ga in stilte zitten,

focus op je ademhaling.

Even teruggaan naar je kern kan wonderen doen. Heel even die rust voelen binnenin jezelf....

En je kan er weer tegenaan.


Bekijk zeker de website www.livetheconnection.com voor extra tips rond ontstressen !

 

 

Boeken die mij blijven inspireren :

The Secret - Rhonda Byrne

De kracht van het nu - Eckhart Tolle

Je kunt je leven Helen - Louise Hay

De vierde dimensie - Hans Peter Roel